Prispevek informacijske tehnologije k
učinkovitosti višješolskega izobraževanja (raziskovalni
projekt VSŠ Brežice 2014)
Kot (Solow) paradoks produktivnosti se označujejo rezultati empiričnih
raziskav v 80-ih letih, ki so nakazovali, da raznovrstne naložbe v IT
niso prispevale k povečanju skupne produktivnosti.
Kasnejše študije (npr. Brynjolfsson) so prinesle
boljše rezultate a dilema glede zadostnosti učinkov
uvajanja IKT še vedno obstaja. Informatizacijo morajo spremljati
komplementarni ukrepi razvoja znanja, organizacijske spremembe in
inovacije. Iz dognanj raziskav je videti, da imajo od
širokopasovnega medmrežja največ koristi v okoljih z visoko
razvitim znanjem, kar pa na splošno ne velja za šole,
kjer so ugotavljali tudi negativne posledice na izpitne dosežke.
Analize kažejo, da smo z učinki informatizacije v Sloveniji večinoma
zmerno zadovoljni a je še vedno kar ¼ skrajno
nezadovoljnih. Da bi pridobili boljši vpogled v zadevno
problematiko na višjih strokovnih šolah, je bila izvedena
raziskava katere dognanja bodo predstavljena v tem prispevku po končani
anketi.
Vprašalnik za študente o
prispevku IT k učinkovitosti študija
Članek: Pojavnost produktivnostnega
paradoksa IT na višjih strokovnih šolah
PPT: Predstavitev